Nie je vôbec prekvapujúce, že sa streamovacia služba Netflix stala aj minulý rok lídrom na trhu. Za posledné tri mesiace roka 2023 dokázal Netflix získať až 13 miliónov nových predplatiteľov. Šialený nárast zabezpečilo obmedzenie zdieľania účtov, ktoré zaviedol počas minulého roka. Globálny počet predplatiteľov tak narástol až na 260 miliónov a získal si obrovský náskok pred svetovou dvojkou Disney+, ktorá má po strate diváckej základne v Indii „len“ 150 miliónov predplatiteľov.
Netflix v poslednej dobe zmenil svoju predplatiteľskú politiku a zdá sa, že so zmenami nekončí. Začalo to zákazom zdieľania hesiel, no aj pridaním lacnejšieho predplatného s reklamami. Tentokrát plánuje zo svojej ponuky vyradiť najlacnejší predplatiteľský plán Basic, ktorý vyjde 7,99€ a je bez reklám. Predplatitelia budú mať teda dve možnosti: pretrpieť reklamy, alebo si priplatiť. Prvé krajiny, ktorých sa zrušenie Basic bude týkať, sú Kanada a Veľká Británia. Basic plán tam skončí na konci júna 2024. Postupne Netflix plánuje zvyšovanie cien vo všetkých typoch predplatného.
Nové ceny Netflixu (aktualizované 2024)
Basic | Standard | Premium | |
Cena | 9,49 € | 11,49 € | 13,99 € |
Rozlíšenie | HD (720p) | Full HD (1080p) | 4K + HDR |
Počet zariadení | 1 | 2 | 4 |
Sťahovanie obsahu súčasne | 1 | 2 | 6 |
Priestorový zvuk | nie | nie | áno |
posledná aktualizácia: August 2024 |
Ako znie v oficiálnej správe od streamovacieho gigantu: „V priebehu toho, ako investujeme a zlepšujeme Netflix, príležitostne požiadame našich členov, aby zaplatili trochu viac, čo pomáha poháňať dodatočné investície a ďalšie zlepšovanie a rozširovanie našich služieb.“ Môžeme teda rátať, že skôr či neskôr sa zmeny dotknú aj európskeho a tým pádom aj slovenského trhu.
Vo svojej finančnej správe Netflix spresnil, čo od neho môžeme v najbližšej dobe očakávať ako ďalšie. Služba bude aj naďalej pokračovať v licencovaní obsahu tretích strán ako je napríklad SkyShowtime, HBO Max či Disney+, ktoré sú na rozdiel do Netflixu zadĺžené a rady mu ponúknu časť svojho obsahu. Netflix tiež začne ponúkať aj športové prenosy. Služba zakúpila práva napríklad na wrestling, no športové podujatia bude ponúkať len na vybraných trhoch a toho slovenského sa s istotou nedotknú.
Nové podmienky Netflixu
Tržby spoločnosti v poslednom čase vzrástli vďaka reklame, na ktorú web kladie čoraz väčší dôraz. Ďalším dôkazom je, že Netflix začína postupne vyraďovať svoje najlacnejšie balíčky a nahrádzať ich o niečo lacnejším predplatným s reklamami. To je pre firmu finančne výhodnejšie. Netflix zatiaľ reklamy na Slovensku ani v krajinách strednej Európy nepredstavil, no je len otázkou času, kedy dorazia aj sem.
Zatiaľ bola streamovacia služba Netflix pri svojej cenovej politike opatrná, no s výrazným nárastom predplatiteľov však môže kedykoľvek urýchliť zvyšovanie cien.
Kvalita Basic je taka zla , ze som chcel ist na strechu nastavit antenu