Čo nám hovorí Gartner Magic Quadrant

Pokiaľ ste ešte nepočuli o Magic Quadrant, jedná sa sériu správ o prieskume trhu publikovaných IT poradenskou firmou Gartner. Táto popredná nezávislá analytická spoločnosť so sídlom v USA už takmer 40 rokov poskytuje prieskumy z oblasti IT. Každý rok publikuje aktualizovaný prehľad udalostí a trendov, ktoré podľa ich expertov v najbližšej dobe zásadným spôsobom ovplyvnia svet informačných technológií a podnikania.

Dostať sa do Magic quadrantu nie je len tak. Práve tu totiž nájdeme svetovú špičku vo svojom odbore. Pri Magic quadrante sa Gartner spolieha na vlastné metódy kvalitatívnej analýzy údajov na preukázanie trhových trendov. Ich analýzy sa vykonávajú pre niekoľko špecifických technologických odvetví a aktualizujú sa každé 1 až 2 roky. Gartner hodnotí spoločnosti, respektíve ich produkty podľa dvoch hlavných kritérií: vízia a schopnosť ju realizovať.

Vízia odráža hlavne inovatívny potenciál a teda či spoločnosť riadi alebo len následuje trh. Schopnosť víziu realizovať zas sumarizuje faktory, ako je finančná životaschopnosť spoločnosti, schopnosť reagovať na trh, vývoj nových produktov, predajné kanály a klientská základňa.

Celkové skóre nakoniec vedie k pozícii spoločnosti v jednom zo štyroch kvadrantov: Lídri, vizionári, challengeri a okrajoví hráči.

Lídri

Do skupiny lídrov sa dostanú firmy, ktoré majú najvyššie zložené skóre pre svoju úplnosť vízie a schopnosť ju realizovať. Spoločnosť zaradená medzi lídrov má trhový podiel, dôveryhodnosť a marketingové a predajné schopnosti potrebné na prijatie nových technológií. Títo hráči preukazujú jasné pochopenie trhových potrieb, sú inovátormi a majú dobre formulované plány, ktoré môžu ich zákazníci použiť pri navrhovaní svojich infraštruktúr a stratégií. Okrem toho majú zastúpenie v piatich hlavných geografických regiónoch, konzistentnú finančnú výkonnosť a širokú platformovú podporu.

Experti zo sločnosti Gartner sem zaradili Amazon Web Services, Microsoft a Google.

Amazon Web Services

Dcérska spoločnosť Amazonu, je podľa Gartnerovej analýzy absolútnym lídrom. AWS sa zameriava na to, aby bol široko založeným poskytovateľom IT služieb, od natívnych cloudových a okrajových až po ERP.

AWS sa do budúcnosti zameriava na pokusy o vlastníctvo čoraz väčších častí dodávateľského reťazca používaného na poskytovanie cloudových služieb zákazníkom. Ich operácie sú geograficky diverzifikované a klientela zahŕňa jak malé začínajúce startupy, tak veľké korporácie.

Microsoft

Microsoft sa v Magic quadrant taktiež zaradil medzi lídrov. Azure je silná platforma, ktorá zahŕňa rozšírený cloud a edge computing. Je obzvlášť vhodná pre organizácie zamerané na Microsoft. Spoločnosť Microsoft sa investične zameriava na architektonické vylepšenia platformy Azure a na poskytovanie širokej škály služieb zameraných na firmy. Jej operácie sú geograficky diverzifikované a jej klientmi sú zvyčajne stredne veľké a veľké spoločnosti.

Google

Trojicu lídrov uzatvára Google. Google Cloud Platforma (GCP) je silná takmer vo všetkých oblastiach a neustále zlepšuje svoje špičkové možnosti. Google naďalej investuje do toho, aby bol širokým poskytovateľom IaaS a PaaS rozširovaním svojich možností, ako aj veľkosti a dosahu svojich služieb a ich uvádzania na trh. Ich činnosť je geograficky diverzifikovaná a klienstké portfólio tvoria firmy všetkých veľkostí od najmenších biznisov po nadnárodné korporácie.

 

Vizionári

Spoločnosť, ktorá je podľa Gartnera označená ako Vizionár, dodáva inovatívne produkty, ktoré riešia prevádzkovo alebo finančne dôležité problémy koncových používateľov v širokom meradle, ale zatiaľ nepreukázala schopnosť získať podiel na trhu alebo udržateľnú ziskovosť. Vizionárske spoločnosti sú často akvizičné ciele pre väčšie etablované spoločnosti. Pravdepodobnosť akvizície často znižuje riziká spojené s inštaláciou ich systémov.

Alibaba Cloud

Alibaba Cloud (v čínštine tiež známy ako Aliyun) so sídlom v Singapure je podľa Gartnera zaradený medzi vizionárov. Je vhodný ako biznisový cloud pre zákazníkov, ktorí majú sídlo v Číne alebo juhovýchodnej Ázii a chcú využiť technológiu Alibaba Cloud na podporu svojho ekosystému alebo potrebujú nájsť cloudovú infraštruktúru v Číne. Okrem rozširovania databázových ponúk PaaS sa zameriava hlavne na rozširovanie svojich úspechov v Ázii.

 

Okrajoví hráči

Spoločnosti v kvadrante “Niche Players” sú často úzko zamerané na špecifické trhové alebo vertikálne segmenty. Tento kvadrant môže zahŕňať aj spoločnosti, ktoré prispôsobujú svoje existujúce produkty tak, aby vstúpili na uvažovaný trh, alebo väčších hráčov, ktorí majú problémy s vývojom a realizáciou svojej vízie. V žiadnom prípade sa však nejedná o slabých alebo doslova okrajových hráčov. Ako sme spomínali vyššie, už len dostať sa do tejto analýzy znamená, že sa nejedná o žiaden malý rozbiehajúci sa projekt.

Medzi spoločnosti, ktoré sa ocitli v tehto časti patria IBM, Oracle, Tencent Cloud

IBM

IBM Cloud sa zameriava hlavne na regulované odvetvia. Investuje do hybridných riešení a rozvýja cloudové služby zamerané na priemysel. Činnosť je geograficky diverzifikovaná a väčšinou zameraná na prípady typu lift-and-shift a rozšírené firemné využitie. Jej klientmi sú väčšinou veľké a stredne veľké podniky.

Oracle

Oracle Cloud Infrastructure (OCI) sa zameriava najmä na riešenia typu lift-and-shift, HPC a hybrid workloads. OCI sa snaží ponúkať široké možnosti aj mimo aplikácií zameraných na Oracle. OCI pokračuje v pôsobivom medziročnom tempe inovácií, ktoré ho približujú k lídrom na trhu v oblasti hyperškálových cloudových možností. Hoci Oracle začína na menšej základni, OCI pridalo za posledný rok percentuálne viac nových možností ako ktorýkoľvek iný poskytovateľ na tomto trhu.

Tencet Cloud

Tencent využíva svoje silné stránky v oblastiach sociálnych sietí, digitálneho marketingu a hier.Zameriava sa najmä na Čínu a slúži nadnárodným spoločnostiam v Číne alebo čínskym nadnárodným spoločnostiam expandujúcim do zámoria. Tencent investuje do svojich sieťových možností, aby podporil nízku úroveň lagov potrebnú pre herné zaťaženie.

 

Challengers

Poslednou kategóriou su Challengeri. Spoločnosti tomto v kvadrante majú silné postavenie na trhu a fungujú dostatočne dobre na to, aby boli vážnou hrozbou pre spoločnosti v kvadrante lídrov. Majú silné produkty, ako aj dostatočne dôveryhodné postavenie na trhu a zdroje na udržanie pokračujúceho rastu. Finančná životaschopnosť pre ne nie je problémom, ale chýba im veľkosť a vplyv na konkurentov v kategórii Lídri. Aktuálne experti z Gartnera do tohoto kvadrantu nezaradili žiadneho poskytovateľa cloudovej platformy.

Zdroj informácii: https://www.gartner.com/en

Obrázky: pixabay.com

5 myšlienok na “Čo nám hovorí Gartner Magic Quadrant

  1. Hello, did you know that there are 241,120 internet directories in the world.

    These websites are what drive traffic to YOUR business.

    Want more traffic? Want more Sales? We can help – today.

    Your website uloziska.sk is listed in only 89 of these directories.

    Get more traffic for your Slovakia audience.

    Our automated system adds your website to all of the directories.

    You can find it here: getlisted.directory/uloziska.sk

    Act today, and we will expedite your listings and waive the processing charge!

    We have a special going on. Use „FRIENDS“ on checkout for a 50% discount valid today.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.